az út kiotóba

ugyan nem szerveztük túl magunkat, de annyi eszünk azért volt Szmisszel, hogy indulás előtt vettünk egy JR Passt (Japanes Rail Pass, én konzekvensen Jail Passnak hívom), vagyis egy vonatbérletet, amivel bárhova lehet utazni két hétig Japánon belül. ezzel a remek kartonpapírkával (laminálva van és ráírtam a nevemet és az útlevélszámomat, de meglepően old school az egész, csoda, hogy nem írógéppel pötyögik rá az infókat) ma elmetróztunk/HÉV-eztünk Tokyo állomásra, ahonnan 10, azaz tíz percenként indulnak vonatok Kiotóba. mivel én szervezkedni, Szmissz pedig a helyiekkel kommunikálni szeret a két szavas japán szókincsével, őt delegáltam a helyjegy kiváltásához, míg én a liftek működését tanulmányoztam (és nem mellesleg egy rakat ismeretlen funkciójú gombot megnyomkodtam menet közben, igaz, ezúttal nem volt rajtam a pizsama, így nem ídéztem elő semmilyen egyenruhás szexi japánt ezzel).

mivel még korábban mondták, hogy az állomásokon meglepően jó a kaja, ‘gyorsan’ felderítettem az alagsorban található boltokat, ahol a világ nyolcadik csodája tárult elém, szakosodott sushipultok, egyik csak füstölt makrélát, másik csak édestofu batyút, harmadik csak vöröstonhal sashimit árult. kicsit arrébb egy kiseb benzinkút méretű bolt bentokat kínált. ez itt a helyi uzsonnás táska megfelelője, annyi különbséggel, hogy a tartalmán kívül az esztétikum is nagyon fontos, így az ételek nem csak változatosak, de elegánsan is vannak elrendezve, mindez egy rendkívül ízléses dobozkában. mivel ha jól értem, ez a konkrét bolt csak állomásokon van, volt shinkansen (ami ugye a helyi ultra hiper szuper gyors vonat) alakú dobozka is, benne rengeteg csecse nyers hal, meg jégcsapretek, meg egy-két beazonosíthatatlan, de csodás ez meg az.

a vonat maga számomra kevésbé volt meglepő, vagy újszerű, mert ezt ugyan csak halkan merem megjegyezni, de a nanjing-peking expressz pontosan így nézett ki, leszámítva, hogy itt halk pöszögés fogadja az embert, ott meg a gangnam style 8 bites csengőhangá konvertálva és hangos böfögések.

bár eddig úgy tudtam magamról, hogy a “klasszikus” tájak hidegen hagynak, az út nagyobbik részét az ablakra tapadva töltöttem, egyszerűen hihetetlen szép hegyek mellett mentünk el (igyekszem majd képet is mellékelni).

kiotóban némi tanakodás után sikerült megfejteni, hogy a szállásunkra vezető busz honnan indul, illetve hogy itt a hátsó ajtón kell felszállni és az elsőnél kell leszálláskor fizetni. szállásunk a maga nemes egyszerűségével tökéletesen megfelel igényeinknek és letesztelhetjük a futonon alvást tradicionális tatamis szobában.

esténk fénypontja a sarki kis étterem volt, ahol egy angolul egyáltalán nem beszélő bácsi ült, majd amikor látványos mutogatásokkal kiválasztottuk az ételünket és leültünk a pulthoz, ő azt a szemünk láttára elkészítette pár perc alatt (grillezett lazac és udon leves), majd elégedetten kent magának egy vajas kenyeret (!!) és leült a pult végén lógó tévé elé, amiben a helyi nóta tv szólt, benne a japán korda gyurival és playbackre tátogó kimonós nőkkel.

ma először kezdem azt érezni, hogy tényleg szabadságon vagyok, mindentől távol, a teljes lazulás útján.

holnap tömérdek kultúrális izé vár ránk, Szmissz betegesen rajong mindennemű templomért, részemről a zen kertekre kattantam rá érthetetlen mértékben, azt hiszem, a legjobb helyen vagyunk.

4 thoughts on “az út kiotóba

1. Mi éjjel mentünk, de felráztam az utitársam és rávettem, hogy szálljon ki a vonatból (nem Shinkanzen) Sekigahara állomáson. Az út fennmaradó részén rövid két és fél órás történelemleckét kaptam a sekigaharai csatáról, rövid- és hosszútávú következményeivel együtt 🙂 És mi a Takase nevű folyó partján laktunk egy családi ryókanban, és reggel láttunk egy nyolcvanas nénit, amint a felkelő napot köszönti szertartásosan.

• uuh, ez szuperul hangzik! azert a felkelo napot szerintem keves eselyunk van latni, megha ossze is kaptuk magunkat es ma mar 8-kor talpon voltunk

Mondd!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )